• تاريخ :
     ۱۳۹۸/۱۱/۲۱ 
انعقاد سومین تفاهم‌نامه همكاری آموزشی سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج كشاورزی با سازمان نهضت سوادآموزی
هم‌زمان با گرامی‌داشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی،  انعقاد سومین تفاهم‌نامه همکاری آموزشی سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج کشاورزی با سازمان نهضت سوادآموزی، با حضور دکتر کاظم خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر شاپور محمدزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، دکتر مویدی رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، مهندس نخعی معاون امور آموزشی، دکتر رضایی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی دوره‌های سوادآموزی و دکتر برقی معاون دفتر برنامه‌ریزی دوره‌های سوادآموزی سازمان نهضت سوادآموزی، دکتر مریم طهماسبی مدیرکل دفتر آموزش بهره‌برداران و مشاغل کشاورزی و مهندس اخلاقی رییس گروه آموزش مهارتی بهره‌برداران و جمعی از اصحاب رسانه، سه شنبه 15 بهمن سال جاری در سالن اندیشه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر خاوازی معاون وزیر و  رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، با اشاره به سابقه همکاری این سازمان  با سازمان نهضت سوادآموزی در ارتقای سطح توانمندی و مهارت افزایی روستاییان و بهره بردران بخش کشاورزی بیان داشت: پیش از این نیز دو تفاهم نامه همکاری بین این سازمان و سازمان نهضت سوادآموزی منعقد شده بود که با توجه به  کم سوادی طیف وسیعی از حدود چهارمیلیون بهره‌بردار بخش کشاورزی لزوم توسعه همکاری با این سازمان در ارتقای سطح سواد کشاورزان مورد توجه قرار گرفته است. وی این همکاری را بسیار اثربخش و از زمینه‌های ارتقای کیفیت آموزش کشاورزی در مخاطبان مشترک دو سازمان اعلام کرد.

در ادامه دکتر علی اکبر مویدی رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی خلاصه‌ای از سوابق همکاری‌های مشترک با موضوع آموزش‌های تابعی سواد در بخش کشاورزی را مطرح کرد و گفت: چاپ و تهیه محتوای کتاب‌های آموزشی کشاورزی و ارایه برنامه‌های سوادآموزی، برای ارتقای شاخص سوادآموزی از طریق افزایش دانش بهره‌برداران بخش کشاورزی گروه سنی 10 تا 49 سال از جمله مواردی است که با هدف‌گذاری و انجام آنها، شاهد افزایش تولید از طریق افزایش سطح سوادکشاورزان خواهیم بود.

دکتر شاپور محمدزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی نیز خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب تعداد باسوادان در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال، ۴۸.۸ درصد بود، اما بر اساس آخرین سرشماری در سال ۹۵ این میزان به ۹۴.۷ درصد و در سال ۹۸ این میزان به میانگین ۹۶ درصد رسیده است. وی افزود: بر اساس سرشماری سال ۹۵، ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار بی سواد داشتیم که ۴۰۰ هزار نفر از آنها اتباع خارجی بودند، تمام تلاش ما این است که بر اساس فرمان مقام معظم رهبری بیسوادی در کشور را تقریباً ریشه‌کن کنیم.

تفاهم‌نامه ارتقای سطح سواد کشاورزان در سال رونق تولید بین سازمان نهضت سوادآموزی و سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی  در ماده و دو نسخه  به امضای طرفین رسید.

قابل ذکر است، نیازسنجی آموزشی بهره‌برداران واجد شرایط شرکت در دوره‌های سوادآموزی بخش کشاورزی، تدوین و نشر الکترونیکی محتوای آموزشی کشاورزی مرتبط با  برنامه‌های توسعه سوادآموزی، برنامه‌ریزی و اجرای دوره های آموزش مهارتی و صدور گواهینامه آموزش مهارتی برای سوادآموزان شرکت کننده در دوره‌های یادشده از جمله تعهدات سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی در این تفاهم‌نامه است.

در حاشیه این مراسم، نشست صمیمانه‌ای به منظور بررسی زمینه‌های همکاری مشترک برگزار شد. در این نشست، رئوس برنامه‌های آموزشی، همانند: تبادل بانک‌های اطلاعاتی دو سازمان (سوادآموزان و بهره‌برداران)، به منظور شناسایی بی‌سوادان، استفاده از پتانسیل و امکانات آموزشی استانی در ارائه مطلوب‌تر  برنامه‌های آموزشی و برگزاری سمینارهای توجیهی بررسی شد.


امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0